artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. április 30. kedd

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

"A" menü:

Minestrone leves

Sajttal-baconnel egybesütött jércemell jázmin rizzsel, kompóttal

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

Heti desszert (800 Ft):

Somlói galuska

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nagy előnye ennek az utazási formának, hogy szinte testközelből figyelhettük meg a Földközi-tenger színes élővilágát, hátránya, hogy majdnem megfulladtunk, mert amikor Opatijánál tengerre szálltunk öreg Ikarusunkkal, nyitva felejtettük az ablakot. Egyiptom fővárosában, Tuniszban aztán mozgalmas kép fogadott minket. Maga az államelnök, Musztafa Szkafander jött elénk furcsa kis sárga autójával, és vitt el engem és hű titkáromat Tatárka Kálmánt a Hunguest Hotel Thermal Egypt szállodába. Miután Erzsébet utalvánnyal rendeztük számlánkat, azonnal szobáinkba siettünk és nekiestünk a minibárnak, mert már nagyon szomjasak voltunk. Mivel azonban zárva volt, csak a páracseppeket nyalogattuk le e kis hűtőberendezés inox ajtajáról.
Egy röpke kis pihenő után azonnal a Piramisokhoz siettünk, és itt botlottunk bele egy tevecsordába, melynek egyik oszlopos tagja felém hajolva bámult bele hű titkárom, Tatárka Kálmán objektívébe! Macskaköves úton tettük meg a kirándulás nagy részét, ne tévesszen meg senkit, hogy „macskaköves úton”, hisz Egyiptomban nagy hagyománya van a macskák üzemszerű legyilkolászásának, majd kőbenyomásának, aztán útépítőelemként való felhasználásának.
A Piramisokat megnéztük, elaléltunk gyönyörűségétől, és kísérőnk Hoszni Toszni tanácsára elmentünk egy vásári forgatagba medvecukrot vásárolni! A hőség iszonyatosan elviselhető volt, én vajszínű kaftánt viseltem zöld burkával, hű titkárom pedig tuareglepelben vonult végig az árusok sokadalmán. Vásároltunk vásárfiát, egy 15 éves arab kamaszfiú személyében; őt hű titkárom, Tatárka Kálmán nézte ki magának, és az adásvétel nyélbe ütése után el is szelelt a fiúval szállodai szobájának magányába.
Én egy egyiptomi szappanoperát vásároltam, héber felirattal, mert gyakorolni akartam Izrael Állam hivatalos nyelvét. Amikor azonban átvettem a DVD-t, rendőrök fogtak közre, és egy rendőrségi moszkvicsba gyömöszöltek, majd gyorsított eljárásban kiutasítottak a piacról.
Egyiptomról még érdemes azt is tudni, hogy átfolyik rajta egy nagy folyó, mely igen nedves és melyet egy korokodilfajtáról neveztek el. Hajókáztam is rajta, míg hű titkárom, Tatárka Kálmán a kamaszfiú társaságában múlatta az időt!

Hát ez történt velem Tuniszban, Egyiptom fővárosában, a forró ázsiai nyárban. Mindenkinek ajánlom, egyszer látogasson el mindenképp, és ha találkozik  Tatárka Kálmánnal, üzenem neki, találtam nála hűségesebb titkárt.

You have no rights to post comments