artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. március 29. péntek

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

A  berettyóújfalui Arany János Gimnáziumban lehetőség nyílt arra, hogy a diákok részt vegyenek egy egynapos ausztriai úton.

Ez a kirándulás magába foglalta a ZOTTER csokoládémanufaktúra és a Styrassic Park meglátogatását.

2011. október 22-én hajnali 4 órakor indult buszunk a mi kis 40 fős csapatunkkal. Német tanáraink lelkes szervezése miatt a középiskolás diákok mellett az általános iskolák tanulói is részt vettek a kiránduláson. A hosszú utazás során természetesen párszor megálltunk kinyújtóztatni végtagjainkat. Pár ember nagy meglepetésére először a szlovén, majd az ausztriai határt léptük át. Az Ausztriába való megérkezésünk után nem sokkal megálltunk, mert elértük első úticélunkat, a riegersburgi ZOTTER csokigyárat. A gyárban először egy német nyelvű filmet tekintettünk meg a csokigyárról. Ezután belevethettük magunkat az ízlelés rejtelmeibe. A különböző kakaóbaboktól kezdve a nyers csokimasszán keresztül a csokoládés italokig mindent megkóstolhattunk és közben üvegen keresztül figyelemmel kísérhettük a teljes gyártási folyamatot. Nem is csoda, ha páran ezután már a csokoládé gondolatától is rosszul lettek.
A gyárból való távozás után második úticélunk a Styrassic Park következett. Ez a dinoszauruszpark Bad Gleichenbergben található. Éppen időben érkeztünk, mert így részesei lehettünk a földrengés szimulátor működésének és a T-Rex támadásának. Miután megnéztük a földtörténeti kiállítást és az élethű dinoszauruszmásolatokat, kipóbáltuk a kicsiknek szánt játszóteret a park területén.
A nap zárásaként hazaindultunk. Visszafelé a buszon, akinek még volt ereje, megnézhette a Heidi című film első részét. Körülbelül hajnali 1 órakor élményekkel és csokoládéval megtömött szatyrokkal értünk haza.
Kiss Henriett 10.B osztályos tanuló

You have no rights to post comments