artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

tavaszbanner2020

viktoriatours

20ulius

gazdatavasz

egeszsegesvaros

helyijárat

aurabannermedium2

berettyokartya2019

LizArt Design hajas

coaching2

BoPi nyito banner uj

zoldvaros

2020. október 28. szerda

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

INGYENES házhozszállítás!

"A" menü:

Sütőtök krémleves pirított tökmaggal

Betyárborda rántva, burgonyapürével

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

A heti desszert: Somlói galuska 500 Ft/adag

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP


piri2
Bessenyei ltp. üzletsor
06 (30) 596-1883

06 (30) 260-6040

INGYENES házhozszállítás!

"A" menü:

Zöldbableves

Sertéspörkölt tésztával

"B" menü:

Paradicsomleves

Csirkemell csíkok rizzsel

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP


stopmenu
Stop Vendéglő

Berettyóújfalu, Keresztesi út 1.

06 (54) 402-218

INGYENES házhozszállítás!

"A" menü:

Húsleves gazdagon

Vasi pecsenye zelleres burgonyával

Állandó "B" menü:

Húsleves

Rántott sertésborda sült burgonyával, csemege uborka

Állandó "C" menü:

Erdei gyümölcsleves

Rántott sajt sült burgonyával, tartármártással

HETI MENÜ

ÉTLAP

veradas

ZöldVáros Szerelempark

koboreb

 ilonatavasz2020

Stratégiai megállapodást írt alá az Agrármarketing Centrum, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület és a Takarékbank - írta közleményében a bank.

Az átfogó szakmai összefogás és társadalmi kampány célja, hogy felhívják a figyelmet a méhek ökológiai fontosságára, javítsák a mintegy 20 ezer család megélhetését biztosító méhészeti ágazat gazdasági helyzetét és versenyképességét, illetve ösztönözzék a hazai mézfogyasztást.

Magyarország az Európai Unió harmadik legnagyobb méztermelő országa, azonban a hazai mézfogyasztás a növekvő tendencia ellenére elmarad az egy főre vetített, évenkénti 1,7 kilogrammos uniós átlagtól. A három szervezet többek között méhcsaládok vásárlásával, mézkészítéssel, a méhek kulcsfontosságú szerepének bemutatásával, a méz gasztronómiai és emberi szervezetre gyakorolt előnyeinek ismertetésével, a gazdák helyzetbe hozásával, az elkövetkezőkben kiemelt figyelmet fordít az ágazatra, valamint elindítják a „Tehetsz méh többet!” nagyszabású lakossági edukációs kampányt.

Fontos statisztikákkal hívják fel a figyelmet a világ vezető tudósai, a nemzetközi méhész szervezetek, valamint a környezetvédők a globálisan tapasztalható mézelő méhállomány drasztikus csökkenésére, a faj eltünedezésére és a méhcsaládok meggyengülésére. A méhek jövője a mi jövőnk is, azaz a gyermekeinké. Száz élelmiszerből hetven előállításához szükség van a méhekre, vagyis az állomány megcsappanásával a jövő generációinak élelmiszerellátása kerülhet veszélybe.

A Takarékbank ezért megkereste az Országos Magyar Méhészeti Egyesületet (OMME), amelynek elnöke Bross Péter örömmel fogadta egy, a méheket és a magyar méhészeket támogató piaci szereplővel közös kampányt. Az OMME segíti a projektet szakmai információkkal, cikkekkel, külföldi példákkal és követendő nemzetközi marketingötletekkel. Az együttműködéshez csatlakozott az Agrármarketing Centrum is, amely a kommunikációs és marketingfeladatok elvégzésére összpontosít a nagyszabású társadalmi edukációs kampány ideje alatt.

A Takarékbank, az agrárium és az élelmiszeripar egyik vezető piaci szereplőjeként középtávon érdemben növeli meghatározó részesedését az agrárhitel-piacon, mind a finanszírozás, mind az ügyfélszám tekintetében. A kampánnyal a Takarékbank szeretne hozzájárulni a méhek megmentéséhez. Első körben kaptárakat és 20 méhcsaládot vásárolt, amelyeket az ország több pontján, professzionális méhészeknél helyezett el. A bank több tízezer példányban készít edukációs kiadványokat, emellett közösségi média aktivitásokkal, jelentős médiafelület biztosításával, gazdaportrékkal és saját készítésű mézzel járul hozzá a méhek és a hazai méhészeti piac védelméhez – mondta el Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója.

mez2

A képen Szabó Levente, a Takarékbank vezérigazgató-helyettese, Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke, Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója és Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója látható.

A most aláírt megállapodás eredményeként szakmailag kiemelkedő szervezetek és egy tőkeerős pénzügyi csoport együttműködése valósulhat meg az egész méhészágazat további dinamikus fejlődésének elősegítése érdekében.

Magyarország az Európai Unió harmadik legnagyobb méztermelője, a hazai méhészetek körülbelül 1,2 millió méhcsaládot tartanak. Az ágazat komoly erőket mozgatott meg azért, hogy a méhsűrűség az unióban továbbra is Magyarországon legyen a legmagasabb, egy négyzetkilométerre továbbra is 12 méhcsalád jusson. Az EU-ban évente átlagosan megtermelt

250 ezer tonna mézből Magyarország közel 10 százalékkal részesedik. 2010 óta hazánkban a tudatos vásárlói szokások elterjedésével már duplájára nőtt a mézfogyasztás, így jelenleg 90 dkg/fő/év a magyar átlag, ennek a szépen emelkedő tendenciának azonban folytatódnia kell ahhoz, hogy a magyarok is elérjék az 1,7 kilogrammos EU-s átlagot. Hazánkban több mint 20 ezer magyar család megélhetéséhez járul hozzá a méhészet. Egy átlagos évben határainkon belül 25-28 ezer tonna mézet termelünk, az éves méztermelés az elmúlt tíz évben az időjárás és az egyéb körülmények függvényében 15 és 30 ezer tonna között alakult országunkban.

Az elmúlt években több sikeres mézfogyasztást ösztönző kampányt szerveztünk az Országos Magyar Méhészeti Egyesület szakmai támogatásával. A médiakampányok mellett részt vettünk több fontos eseményen, mint például a Mézes reggeli és a Szent Ambrus napi adományozás. Társaságunk örömmel vesz részt a „Tehetsz méh többet!” szlogen alatt futó edukációs kampány erősítésében. Lehetőségeink szerint országos rendezvényeken való megjelenéssel, illetve különböző kommunikációs eszközök bevonásával szeretnénk mindenki számára ismertté tenni közös kampányunk üzenetét - tette hozzá Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője.

Egy nehézséggel küzdő ágazatban, mint a méhészeti, nagyon hálás dolog olyan szervezetekkel együttműködési megállapodást aláírni, amelyek segíteni próbálnak. Segítenek a termelőknek, a méhészeknek és segítenek a még nagyobb bajban lévő tenyészállataiknak, a méheknek. Mert óriási segítség az, hogy a Takarékbank felhasználva hatalmas ügyfélhálózatát, sok ezer emberhez juttatja el az üzenetet, amelynek lényege, hogy méhek nélkül nincs élet, méhek nélkül nincs sikeres mezőgazdaság! A méhészek védelmében pedig ügyfeleit a magyar, a hazai méz fogyasztására buzdítja - emelte ki Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke kiemelte.

A méz jótékony hatása a benne található 100-nál is több aromaanyagnak, 18 féle aminosavnak, 12 féle ásványi anyagnak (cink, magnézium, fluor, mangán, foszfor, nátrium, réz, kalcium, vas, kálium, kén, klór) 10 féle szénhidrátnak, 8 féle vitaminnak (B1, B2, B6, biotin, C, folacin, niacin, pantoténsav), továbbá enzimeknek, szerves savaknak, és baktériumölő anyagoknak köszönhető.

Címlapkép: Getty Images

Szóljon hozzá!