artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

My message for Day 2
Egy csaknem nyolcéves engedélyezési eljárás lezárultával eldőlt, hogy a Derecskétől nyugatra tervezett nyomvonalon épülhet meg az M35-ös autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közötti szakasza - tájékoztatta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója pénteken az MTI-t.
Mint ahogy arról már beszámoltunk, a beruházást a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes M35 Konzorcium tervezi meg. A konzorcium vezető tagja: UTIBER Közúti Beruházó Kft., a konzorcium tagja a Tura-Terv Mérnökiroda Kft. és az UVATERV Út, Vasút Tervező Zrt. A szerződéses összeg nettó: 2.297.000.000-, Ft.
 
A tervezési feladatok várhatóan 2014 évre készülnek el. Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője korábban úgy nyilatkozott , a kivitelezést a tervek szerint 2015-ben kezdenék el, s ha minden jól halad majd, 2017-ben átadják a forgalomnak az M35 autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közötti szakaszát.
 
Loppert Dániel pénteki nyilatkozatában emlékeztetett: Derecskétől nyugatra jó minőségű termőföldek, míg a településtől keletre természetvédelmi területek helyezkednek el, köztük tájvédelmi körzet és Natura 2000-es védettségű területek is. A nyomvonalkutatás megkezdésekor a sok változat közül a NIF Zrt. a legjobbnak ítélt változatot választotta ki Derecskétől mind nyugatra, mind pedig keletre. A 2005-ben elkezdett hosszas engedélyezési eljárásokat követően a hatóságok a nyugati nyomvonalra adták ki a környezetvédelmi engedélyt, amelyet három derecskei lakos bírósági úton támadott meg. Az alperes a másodfokú környezetvédelmi hatóság volt, a NIF Zrt. csak alperesi beavatkozóként jelent meg. A Debreceni Törvényszék korábban megsemmisítette a jogerős környezetvédelmi engedélyt. A NIF Zrt. a Kúriához fordult, amely azonban a törvényszék ítéletét semmisítette meg, így a Derecskét érintő szakasz már végérvényes környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. A döntés tehát jogerős és végrehajtható - tette hozzá.  
 
A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Földhivatala az érintett termőföldek más célú használatához szeptember 24-i határozatával hozzájárult. Loppert Dániel ismertette: a három szakaszból álló építkezés első két - Debrecen és Derecske közötti - szakaszához hamarosan várható az építési engedély kiadása. A harmadik - Derecskétől az M4-M35-M47-es utak Berettyóújfalu mellé tervezett csomópontjáig vezető - szakasz még tervezés alatt van, így az autópálya építése a következő uniós költségvetési ciklusban indulhat el. A kivitelezés összegét a közbeszerzési kiírást követően tudja megadni a NIF Zrt., de a tervek szerint 85 százalékos uniós pályázati forrást és 15 százalékos kormányzati forrást használnak fel - közölte Loppert Dániel.

You have no rights to post comments