artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

Virágcsokor, csokoládé és utazás a leggyakoribb képzettársítás a szerelmesek ünnepe kapcsán – derült ki a Szallas.hu friss felméréséből. A férfiak többet költenek ilyenkor ajándékra, mint a nők. Akik útnak indulnak, zömében wellness-szálláshelyet foglalnak. Budapest, Eger és Hévíz a legfelkapottabb úti célok a hónapban. (fotó: travelcoup.com)

Összességében többen adnak ajándékot, mint ahányan számítanak arra, hogy kapnak valamit Valentin-napra. A nők háromnegyede, a férfiak 85 százaléka tervezi meglepni kedvesét a szerelmesek ünnepén a Szallas.hu friss kutatása szerint. „A nemek költési szokásait vizsgálva azt látjuk, hogy a férfiak arányaiban többen költenek öt- és tízezer forint között ajándékra, mint a nők – mondta Trepess Beatrix, a Szallas.hu PR-menedzsere. – A hölgyeknél az ötezer forint alatti kategória a leggyakoribb.” A legtöbben virágra, csokoládéra és utazásra asszociálnak a Valentin-nap hallatán. A nők esetén a lánykérés is gyakori képzettársítás, és persze mindkét nemnél a szexi fehérnemű és a szex is megjelenik az asszociációk között. Tízből nyolc válaszadó szerint ilyenkor több pár merül el az intimitás rejtelmeiben, mint egy átlagos estén. A felmérésben résztvevők negyedénél előkerül valami kis extra is: alkalmi fehérnemű, esetleg ágynemű is. Bár vannak, akik romantikus cselekedetnek tartják az erre a napra időzített lánykérést, mégis sokan vélik ezt elcsépeltnek.

Népszerű romantikus program az utazás

Míg a nők alig ötöde tervez Valentin-nap alkalmából utazást, addig a férfiak harmada. „Ebből arra engedünk következtetni, hogy a férfiak nagyobb arányban ajándékoznak utazást kedvesüknek, mint fordítva” – mondta Trepess Beatrix. A PR-menedzser azt is elárulta, hogy azok a nők, akik inkább otthon maradnak, leginkább anyagi okokra hivatkozva hagyják ki idén az utazást. A férfiaknál nagyobb visszatartó erő ennél a járvány. A férfiak ötöde, a nők harmada válaszolt úgy, hogy bár idén nem utaznak a szerelmesek ünnepén, de jövőre megfontolják.

Aki útra kel, zömében belföldön teszi, csupán a válaszadók 6 százaléka utazik külföldre. A Szallas.hu foglalási adatai szerint Budapest, Eger, Hévíz, Pécs és Hajdúszoboszló a hónap sztárjai. A legkedveltebb úti célok között szerepel még Gyula, Szeged, Visegrád, Zalakaros és Egerszalók is.

A wellness, az éttermi étkezés és a városnézés a legkeresettebb programok a szerelmes utazók körében. De persze a kirándulás, borászat látogatása is népszerű. Minden tizedik vendég kiteszi majd a „Ne zavarj!” táblát az ajtajára. „A wellness népszerűségét az is visszaigazolja, hogy tízből nyolc válaszadónál a wellness-szolgáltatás volt az elsődleges szempont a Valentin-napi szállás kiválasztásakor – mondta Trepess Beatrix. – A második kritérium az ár, a harmadik pedig a felnőttbarát opció.”  Szívesen választanak az utazók ilyenkor tematikus, Valentin-napi csomagot vagy épp kérnek valamilyen romantikus bekészítést. „Jellemző ilyenkor, hogy welcome drinkkel, rózsával és szivecskés dekorációval várják a vendégeket” – tette hozzá a szakember. Persze ilyenkor mindenki a párjával töltene el egy romantikus légyottot, de azért vannak, akik hírességgel is elutaznának. A nők körében Richard Gere és Brad Pitt a legkelendőbb sztárok, míg a férfiak esetében Jennifer Aniston és Salma Hayek a befutók.

Nem ritka, hogy a távozók otthagynak ezt-azt a szálláshelyen. Talált már a takarítónő óvszert, vibrátort, bilincset és alsóneműt is. Bár minden ötödik válaszadó tesz közzé tartalmat valamilyen közösségi média felületen Valentin-nap alkalmából, a többség szerin ez idegesítő szokás is lehet, mert ilyenkor olyanok is látványosan szerelmesek a nyilvánosság előtt online, akiknek a valóságban nem épp oly rózsás a kapcsolatuk.

A felmérés hátteréről:

A Szallas.hu 2022.02.04. – 2022.02.10. között online felmérést végzett a magyar internetezők körében. A 18 év felettiek körében zajló kutatásban 1579 férfi és nő vett részt. Bár a minta nem reprezentatív Magyarország lakosságára vonatkozóan, de az eredmények alkalmasak a Valentin-nappal kapcsolatos attitűdök és vélekedések bemutatására.

 

Háttér-információ

A Szallas.hu termékről

A 2008-ban indult a Szallas.hu portál, ami a GKI Digital 2017-es felmérése szerint Magyarország legnagyobb szállásfoglaló oldala. A szallas.hu domainon keresztül 2020-ban közel 500 ezer, 2019-ben ezt is meghaladó sikeres szállásfoglalás történt. A weboldalon évente 10 milliót meghaladó munkamenetet generálnak a felhasználók. Az oldalon több mint másfél millió vendégértékelés segíti a választás megkönnyítését. A Szallas.hu-n a magyar vendégek 24,5 milliárd forint értékben foglaltak magyarországi szálláshelyekre 2021-ben.

A Szallas Group-ról

A kezdetektől 2019-ig Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától Zrt.-ként folytatja tevékenységét, 6 leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt összesen 16 terméket működtet 5 országban, 6 irodában. A Szallas.hu Zrt.-ben dolgozó munkavállalók száma több mint 350 fő 2021-ben.

A Szallas Group termékei:

https://pr.szallas.hu/wp-content/uploads/2021/10/szallas-group-brandek-scaled.jpg

You have no rights to post comments