artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. április 19. péntek

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

"A" menü:

Frankfurti leves

Pulled pork karika burgonyával, friss salátával

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

Heti desszert (800 Ft):

Vaníliás fahéjas almás palacsinta

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

2018. május 8-án, a korai reggeli órákban indult útjára a Határtalanul! pályázat keretein belül 1.425.000 Ft támogatás elnyerése után harmincnégy hetedik osztályos tanuló, valamint négy pedagógus a Berettyóújfalui József Attila Általános Iskolából, hogy a meseszép Erdély egyik méltán híres ékkövének tartott Csíki-medencében és környékén töltsön el négy felejthetetlen napot. KÉPGALÉRIA

hatartalanullogo

Közhely, de igaz, hogy a Trianonban elcsatolt országrészek még most, a XXI. században is olyan nagyszerű élményt nyújtanak az ide látogató anyaországi magyaroknak is, amelyet szavakkal leírni szinte lehetetlen. A páratlan szépségű táj, vendéglátóink kedvessége felejthetetlen élményekhez juttattak bennünket.

Ez a négy nap olyan pozitív megerősítést jelentett mindannyiunk számára magyarságunk, önazonosságunk tekintetében, amely talán egy életre elkísér minket. Utazásaink során Berettyóújfalutól Nagyszalontáig, Korondon át a Békás-szorosig, Parajdon és Csíksomlyón számtalan élmény ért minket. A Kálvária-domb, a Gyilkos-tó és a Békás-szoros bejárásával mindannyian örömmel nyugtázhattuk, hogy továbbra is a természet szerelmesei vagyunk és maradunk. Parajdon a sóbánya lélegzetelállító mélységével nyűgözött le minket. Nagyszalontán, Farkaslakán és Szejkefürdőn megemlékeztünk magyarságunk jeles képviselői közül Arany Jánosra, Tamási Áronra és Orbán Balázsra.

Különleges élmény volt a Csíkcsicsói Kájoni János Általános Iskola hasonló korú tanulóival való találkozás. Az intézmények kölcsönös bemutatkozása után kosárlabdában és fociban mérték össze erejüket a helyi és az anyaországi gyerekek.

Mindezek mellett természetesen meg kell említenünk vendéglátóink figyelmességét, türelmét is. Köszönjük nekik a gondoskodást, a kiváló, magyaros ételeket. Feltöltődve, fáradtan, de mégis kipihenten érkeztünk haza Berettyóújfaluba május 11-én, a gyerekek, szülők, barátok nagy örömére.

Nehéz lenne egy csokorba szedni, hogy mi minden történt még velünk, ám egy biztos: ha tehetnénk, akár már holnap újra útnak erednénk.

Határtalanul…

„Nem szabad idegenként visszatérnünk oda, ahol valamikor otthon voltunk…” (Wass Albert)

Hatodikosok voltunk még, amikor nagy örömünkre megtudtuk, idén nekünk is lesz lehetőségünk Erdélybe kirándulni a HATÁRTALANUL! pályázat jóvoltából, s megcsodálhatjuk az egykori nagy Magyarország csodálatos tájait. - Varga Réka 7.b osztályos tanuló beszámolója

Hetekkel korábban elkezdünk készülni, magyar órán Tamás bácsival székely szavakat tanultunk, informatika órán pedig megismerkedtünk a Gyilkos-tó legendájával. Az előkészítő órán pedig Barna bácsival átismételtük Erdély történelmét és megismerkedtünk a határainkon kívül élő magyarság mindennapjaival.

Hétfőn már mindenki izgatottan várta a másnapot. Előre „beosztottuk” ki-ki mellé ül a buszon és kivel kerül egy szobába. A korai indulást sem bánta senki, és az utazás is nagyon jó hangulatban telt. Első megállónk során Nagyszalontán, az Arany relikviákat tekintettük meg. A nádfedeles parasztház homlokzatán emléktábla hirdeti, valamikor itt állott az egyik leghíresebb magyar költő szülőháza. Farkaslakán megnéztük Tamási Áron síremlékét. Szejkefürdőn Orbán Balázsnak-Székelyföld leírójának- 14 székely kapuval díszített síremlékét mi is megkoszorúztuk. A hosszú utazás után már az egész csapat várta, hogy a szállásra érkezzünk. A hely, ahol napjaink egy részét töltöttük, nagyon otthonos és szép volt, minden igényünket kielégítette. A vacsorákat és a reggeliket nagyon ízletesen, finoman készítették el nekünk. Másnap reggel elmentünk a Csíkcsicsói Kájoni János Általános Iskolába, ahol a fiúk fociztak, a lányok pedig kosaraztak az ott tanuló hetedikesekkel. Ebből az ismeretségből mostanra barátságok is szövődtek. Több lány a szálláson is meglátogatott bennünket, másnap délután, valamint utolsó nap korábban indultak az iskolába, hogy még be tudjanak jönni hozzánk. Délután Csíksomlyón megnéztük kegytemplomot, ahol minden pünkösdkor híres búcsú van, több százezer magyar részvételével.

DSCF2184IMG 20180510 103654

Gyimesbükkön a történelmi Erdély legkeletibb részén túráztunk ezután, itt a táj megcsodálása mellett a Rákóczi-vár romjait is megcsodáltuk.  Harmadik reggel elindultunk a káprázatos Gyilkos-tóhoz. A Gyilkos-tó és környezete a világ legszebb pontjai között tartják számon a turisztikai szakemberek is. Érdemes mindenkinek legalább egyszer ellátogatnia ide, ugyanis egy mesébe illő helyet fog látni, hatalmas élmény itt kirándulni. Nekünk alkalmunk nyílt e csodálatos helyen túrázni. Ezt követően a Békás-szoroshoz vezetettek minket tanáraink. Ez a szoros egy tektonikus eredetű szurdokvölgy a Hagymás hegységben. Miután megismertük a táj szépségeit, mindenki kedvére vásárolhatott. Nagyon hamar elrepültek a napok. Az estéket is kellemesen töltöttük, sokat beszélgettünk, kártyáztunk együtt. Utolsó nap kicsit fáradtan indultunk haza.  Korondon, a híres fazekas faluban is megálltunk hazafelé tartva, és megcsodáltuk a szebbnél-szebb kerámia edényeket. Utolsó állomásunk a Székelyföld egyik legkülönlegesebb látványossága a Parajdi sóbánya volt. A Parajd környéki sóvidék Európa egyik legnagyobb sókészletét rejti a föld alatt.

Mindenki fantasztikusan érezte magát, minden nap csodálatos élményekkel gazdagodtunk.

Köszönjük, hogy lehetőséget kaptunk erre! Köszönjük a kísérő nevelőink munkáját.

A közösen átélt élmények emlékezetünkben elraktározódnak, és gondolatban újra és újra "meríthetünk" belőlük.”  (Chapman)

Varga Réka 7.b

You have no rights to post comments