artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. április 25. csütörtök

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

Heti desszert (800 Ft):

Túrós palacsinta

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

A debreceni Főnix Néptáncegyüttes 1994 óta tart kapcsolatot a normandiai l’Archelle szervezettel. Az eltelt 19 év alatt több magyar csoport látogatott el Franciaországba, ahol fellépéseken mutatták be a magyar néptáncokat, és megismerkedtek a francia történelem eseményeivel, építészeti remekeivel.

Az együttes minden alkalommal lehetőséget ad arra, hogy egy megyei kulturális csoport is részese legyen az utazásnak. Ebben az évben a Főnix Néptáncegyüttes mellett a berettyóújfalui Szederinda Énekegyüttes társulhatott ehhez az úthoz. Az Arany János Gimnáziumban, a francia nyelvet tanuló diákok közül lehetőségek kaptunk, hogy mi is részesei lehessünk ennek az útnak. Tóth Krisztina (9/B), Kiss Emese, Lingvay Ajna (10/A), Antal Zsófia, Beke Ivett, Lovász Lilla (12/A) tanulók éltünk ezzel a lehetőséggel. Tanáraink közül Major-Pucsok Anikó tanárnő (A Szederinda Énekegyüttes tagja) és Nagy Magdolna tanárnő vettek részt az utazáson.

November 2-án (szombat) hajnalban indultunk. Két nap utazás után, megérkeztünk Franciaországba. A szállásunk Hattenville-ben volt, egy nagy farmon. A Néptáncegyüttes és az Énekegyüttes tagjai majdnem minden nap 2 órás műsorral ismertették meg a magyar kultúrát a franciákkal. Az öt fellépés helyszínei: Fécamp, Sassetot-le-Maucondiut, Gruchet-le-Valasse, Hattenville és Barentin. Rouenbe is eltöltöttünk egy délutánt, ahol folklór csoportokkal találkoztunk. A fellépések előtt vagy után a kis csoportunk, csillagtúra szerűen bejárta a környező településeket és megismerkedtünk azok nevezetességeivel. Mi is igyekeztünk kihasználni az alkalmat, hogy fejlődjön francia nyelvtudásunk. Riportot készítettünk a vendéglátókkal és jegyzeteltük a kirándulások során az új kifejezéseket.

Az ott töltött napokban többször is lementünk az óceán partjára, ami számomra az egyik legnagyobb élményt jelentette. Egy nap a Coueson folyócska torkolatában, a La Manche csatorna apálysíkjából kiemelkedő gránitszikla alkotta szigethez, a Mont Saint Michel-hez is ellátogattunk, amely a világörökség része. A szombati napon, a farmon magyar estet tartottunk. Ekkor mi voltunk a vendéglátók. Vacsorára lucskos káposztát és rétest készítettünk vendégeink számára. A vacsora és a fellépés után, egy fergeteges táncházzal zárult a nap, ahol francia vendégeink nagyon jól érezték magukat. A haza indulás hétfőn vette kezdetét, de ekkor még Párizsban eltöltöttünk egy napot. Ellátogattunk a Louvre-ba, a Notre Dame-ba és a Sacré Cœur bazilikába. Ezt az élményt már csak az fokozta, hogy az Eiffel – toronyból megcsodálhattuk az esti fénybe öltözött Párizst.

Végül november 13-án (szerda) értünk haza. Utazásunk költségeihez a berettyóújfalui Arany János Gimnázium és Szakközépiskola Bihari Alma Mater alapítványa járult hozzá, amelyet ez úton is köszönünk. Örülünk, hogy mi is lehetőséget kaptunk, hogy eljussunk ezekre a csodálatos helyekre, amely felejthetetlen élmény marad számunkra. Úgy gondolom, hogy egy remek utat tudhatunk magunk mögött.

Kiss Emese, 11a osztályos tanuló

You have no rights to post comments