artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. május 3. péntek

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

"A" menü:

Fahéjas szilvaleves

Párizsi sertésszelet carbonara spagettivel

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

Heti desszert (800 Ft):

Somlói galuska

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

Elkészült Magyarország útjainak kockázati térképe. Az uniós finanszírozású SENSoR (South East Neighbourhood Safe Routes, vagyis Biztonságos Utak a Dél-kelet Európai Régióban) projekt célja összesen 15 ezer kilométernyi útszakasz kockázatbecslése.

A térkép elkészülte csak az első lépés, a projekt következő feladata, hogy a közútkezelőknek és az önkormányzatoknak olyan javaslatokat tegyen, amik megoldást jelenthetnek a térképen látottakra. Addig is nézzétek meg, hogy hol a legveszélyesebb a vezetés!

Hazánkban összesen 2918 kilométernyi útszakaszt vizsgált a KTI (Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.) a SENSoR partnereként. A szakemberek összevetették az egyes szakaszok forgalmi adatait a baleseti statisztikákkal.

A jeleket sokat nem kell magyarázni, a zölddel jelölt utak az ott elszenvedett balesetek alapján alacsony kockázatúak, a halványsárgával jelölt utak alacsony-közepes besorolásúak, és ahogy sötétedik a szín, úgy nő a kockázat is. A térképet, amit kattintva nagy felbontásban is elértek, 6 részre bontottunk a jobb láthatóság miatt.

A főváros környékén jó látni, hogy például az M0-ás körgyűrű szép zöld. Viszont itt is adódik piros, sőt fekete útszakasz bőven. A 2-es út körülbelül a Vác-Nagyoroszi szakaszon, a 3-as út egész Pest megyei szakasza (Gödöllőtől majdnem Hatvanig) és a 4-es úton Szolnok előtt érdemes nagyon vigyázni.

A képen jól lehet látni, hogy a 3-as út Miskolc után szinte teljes egészében piros és fekete (ahogy a Pest megyei szakasza volt), sőt az 5-ös és a 41-es úton is érdemes vigyázni a határátkelők felé. Az 5-ös út például végig piros és fekete Záhonyig.

Debrecennél a 4-42-47 háromszög sem tűnik túl biztatónak, hiszen a három út közül kettő szinte teljesen fekete, a kimaradt 47-es pedig szinte végig piros.

Az M5 egy piros szakaszt leszámítva az közepes-alacsony besorolású, de Kecskemét-Békéscsaba és a Kecskemét-Szeged vonalon (előbbin a 44-es, utóbbin az 5-ös út) gyakorlatilag csak közepes-magas és magas kockázatú jelölést látunk.

Nyugat-Magyarországon egy nagyon ijesztő útszakaszra lehetünk figyelmesek, ha a térképet böngésszük: a 6-os úton, Pécs után találhatjuk a leghosszabb fekete szakaszt. Pécstől kezdve, egyetlen rövid narancssárga szakaszt kivéve, Barcsig magas kockázatú a 6-os út. Érdemes vigyázni, ha valaki errefelé utazik Horvátországba.

Nem rózsás a helyzet a Székesfehérvár-Győr-Szombathely háromszögben sem, de mindenképpen kevesebb fekete szakaszt látunk, mint az ország többi részén. A 8-as út Fehérvártól a határig a narancssárga, a piros és a fekete színek keveréke, de a 86-oson is van egy viszonylag hosszú fekete rész. Örömünkre szolgál, hogy legalább az M1 egészen Ausztriáig sárga.

A felmérések alapján a magyar autópályák jó minőségűek és alacsony kockázati besorolásúak. A KTI szakemberei az M0-ást zölddel, az M1-est, M7-est és az M3-ast többnyire sárgával és zölddel, az M5-öst sárgával és narancssárgával jelölte. A térképeinken nem látható (a nagy verzión igen) a 6-os út közép-magyarországi szakasza. Sajnos ez az út is legnagyobb részén piros (kivéve az képeken szereplő részen, mert ott fekete). Érdemes megjegyezni ezeket a jelöléseket és ha ezeken a szakaszokon vezettek, fokozottan figyelni!

Forrás:

You have no rights to post comments