artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. május 21. kedd

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

"A" menü:

Sárgaborsóleves

Barbecue csirkés tortilla tekercs hasábburgonyával

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

Heti desszert (800 Ft):

Oreo krémes palacsinta

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

- Ismét biztonságos lehet a szerelem -

A Magyar Család- és Tudományos Nővédelmi Társaság (MCSNTT) a nagy érdeklődére való tekintettel az idén is pályázatot hirdet a kreatív, nyitott diákok számára „Ismét biztonságos szerelem” címmel. A kiírás a „Ne ess pánikba!” országos társadalmi célú kampány eleme, amelynek célja az abortuszok visszaszorítása.

 

Szinte nincs olyan fiatal, aki át ne élte volna azt a pánikot, amit egy védekezés nélküli szeretkezés okoz. A magyar tinik még mindig nagyon keveset tudnak a fogamzásgátlás lehetőségeiről. Ennek részben az az oka, hogy nagyon sok családban a szexualitás tabutémának számít, nincs kivel megbeszélniük, mindössze sokszor a felröppent tévhitekre alapoznak. Ugyanakkor minden tizenévesnek esélyt kell adni arra, hogy megismerje a modern fogamzásgátlási módszereket, és a nőgyógyász segítségével választhassa ki a számára legoptimálisabb lehetőséget. Ezt segíti elő az a kezdeményezés, amelyet a Magyar Család- és Nővédelmi Tudományos Társaság indított útjára.

A legfrissebb statisztikai adatok szerint a tinédzserek körében folyamatosan emelkedik az abortuszok száma. 2011-ben 38 400 terhességmegszakítást végeztek, amely 5,1%-os csökkenést mutat az előző évhez képest. A legnagyobb mértékben – 7%-al – a 25-34 év közötti nők körében esett vissza az abortuszok száma, ezzel szemben a 20 év alattiaknál nemhogy nem csökkent, hanem még emelkedett is. Magyarországon 10 millió lakosra közel 40 ezer terhességmegszakítás jut, vagyis 12 percenként esik teherbe úgy egy magyar nő, hogy nem szeretné megtartani terhességét.

Prof. Dr. Bártfai György, az MCSNTT elnökhelyettese úgy véli, hogy a fiatalok még mindig tájékozatlanok, nincsenek tisztában a fogamzásgátlás lehetőségeivel. Ez nemcsak a társadalom, hanem a szülők felelőssége is. A felmérések ugyanakkor rámutatnak arra, hogy a legfiatalabb, még csak éppen nemzőképes korú nők vannak a legnagyobb veszélyben, holott az abortusz rémképe a megfelelő tudás átadásával könnyedén megelőzhető lenne. A „Ne ess pánikba” kampány is erre fókuszál – tette hozzá.

A legvédtelenebb réteg a tizenéveseké, akik fizikailag már elég érettek a szexuális kapcsolathoz, azonban még nem készültek fel az azzal járó következményekre. Egy rosszul sikerült együttlét, a védekezés hiánya, vagy a nem megfelelő fogamzásgátlási módszer kiválasztása sok gondot okozhat. Ugyanakkor a Társaság szeretné a másik oldalt is megvilágítani, az örömteli, boldog pillanatokat tartogató és ugyanakkor biztonságos együttlét lehetőségét is. A cél az, hogy minél kevesebben kerüljenek olyan helyzetbe, amely abortuszhoz vezethet, sokkal inkább legyen ez egy örömteli emlék, amelyre sokáig szívesen gondolnak vissza a fiatalok. Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy egy terhességmegszakítás a tinédzserek számára nem csak lelki megrázkódtatást okozhat, hanem kihathat a későbbi gyermekvállalásra is.

Ezeket szem előtt tartva hirdeti meg a Társaság fiataloknak szóló pályázatát, ahol a kreativitásnak nincsenek határai. Minden jó ötletet örömmel lát az MCSNTT, amely felhívja a figyelmet a szexuális együttlét pozitív oldalára és a biztonságra. A legjobb ötleteket szívesen beépítené következő kampányába is, hiszen a fiatalok nyelvén íródott üzenetet jobban befogadják az érintettek.

Több kategóriában is várják az ötleteket, lehet grafikával, fotóval, reklámspottal nevezni, de ha van elképzelés egy jól felépített vírus vagy gerillamarketingre, azt is szívesen veszik a szervezők. Az „Ismét biztonságos szerelem” címmel indított pályázat nyitva áll mindenki előtt, aki átélte már a védekezés hiánya miatti pánikhelyzetet vagy éppen sosem találkozott ezzel az érzéssel, de szeretne segíteni társainak és felhívni figyelmüket a biztonságos szerelem, a megfelelő fogamzásgátlás fontosságára.

A szervezők 2012. november 30-ig várják a kreatív alkotásokat digitális formában a e-mail címre. A beérkezett alkotások közül a legkiemelkedőbbek előzetes elbírálás után a kampány közösségi oldalára is felkerülnek. A beküldött alkotásokat december 7-ig értékelik a szervezők. Érdemes pályázni, hiszen, a kiválasztott alkotások beküldői értékes nyereményben részesülhetnek.

You have no rights to post comments