artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. április 25. csütörtök

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

"A" menü:

Májgombócleves

Bakonyi sertésszelet főtt tésztával

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

"C" menü:

Finomfőzelék tepsis vagdalttal

Heti desszert (800 Ft):

Túrós palacsinta

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

Van, aki sok tejjel, van, aki feketén, cukor és tej nélkül és olyan is akad, aki feketén, kis tejszínhabbal a tetején szereti fogyasztani. Ma van a Kávé Világnapja, ami kifejezetten ünnepnap azok számára, akik kedvelik ezt a karakteres ízű és élénkítő hatású italt.

1983 fontos esztendő a volt Japánban: bemutatták az első strapabíró Casio G-Shock DW-5000C karórát, illetve megtartották az első, a „kávézás élményét ünneplő napot”. A kezdeményezés gyorsan globálissá nőtte ki magát. A kávéházak ezen a napon világszerte akciókkal, különleges kávékkal a boltok pedig nem mindennapi ajánlatokkal várják a kávézás szerelmeseit. A kezdeményezés ugyanakkor csak 2009. szeptember 27. óta számít hivatalosan világnapnak. Ez a 11 év, csak néhány másodpercnek tűnik ahhoz képest, hogy milyen régóta szerves része a kávézás az emberiség történetének.

kávé bogyó

A kávészemek serkentő hatásának felfedezéséhez több legenda is fűződik. Az egyik változat szerint, Kr. e. 300-ban egy Káldi nevű etióp pásztor egyszer csak észrevette, hogy amikor a kecskéi a piros bogyókból falatoznak, akkor sokkal élénkebbé válnak. Ezt elmondta a szerzeteseknek, akik úgy döntöttek, hogy megpörkölik a szemeket és ízletes italt készítenek belőle. Egy másik elbeszélés szerint Rhazes (852-932) nevű arab orvos a kávét, amit ő „quawa-nak” hívott, élénkítő orvosságként használta pácienseinek gyógyítására. Korabeli feljegyzések szerint a kávét először a XV. században, Jemenben fogyasztották szufi szerzetesek annak élénkítő hatása miatt. Innen indulhatott világhódító útjára, ugyanis a XVI. században már Szíria és Egyiptom lakói is ismerték. A kávé, vagyis a „fekete leves” fogyasztása Magyarországon a török étkezés elmaradhatatlan szokásaként került bele a köztudatba a XVI. században.

A világ kávéfogyasztása évről-évre nő. A Nemzetközi Kávé Szervezet (ICO) összesítése szerint 2016 és 2020 között 2,1 százalékkal több kávé fogyott a Földön és ez az érték idén várhatóan eléri a 168,4 ezer zsákot. Ez félelmetes mennyiség, ha azt vesszük, hogy egy zsák 60 kg kávészemet tartalmaz. A legnagyobb fogyasztónak Európa számít, amely idén 56,3 ezer zsáknyi kávét fog elkortyolni ebben az esztendőben az előrejelzések szerint.

hosszú kavé

A Worldatlas.com összesítése szerint a világ első 10 legnagyobb kávéfogyasztó országa közül 9 európai. Első számú csúcstartónak Finnország tekinthető, ahol egy lakosra vetítve évente 12 kilogrammnyi kávé jut. A második legnagyobb fogyasztónak ezen a téren Norvégia (9,8 kg) számít, őt pedig Izland (8,9 kg) követi. Mi magyarok nem vagyunk ott a jelentős kávéfogyasztó nemzetek között az évi 2,-2,5 kilogramm/fő értékkel, de fontos trend idehaza, hogy egyre többen cserélik az otthoni kotyogót valamilyen minőségi kávéfőzőre.

A Sencor ennek fényében idén novemberben bevezeti a magyar piacon a SES 9200CH típusú csúcskategóriás automata kávéfőzőjét. Ez a kávéfőző fontos előrelépés a korábbi modellekhez képest, hiszen immáron lehetőség lesz rajta beállítani az elkészíteni kívánt kávé erősségét. Mindamellett a készülék színes érintőpanelje még könnyebbé teszi a kávéválasztást. Korábbi előnyös tulajdonságait, így például a szuper keskeny (18 cm) kialakítást biztosan megőrzi a Sencor újdonsága.

SES9200CH

 

A SENCOR-ról:


A SENCOR a világ egyik leggyorsabban növekvő fogyasztói és kereskedelmi márkája, termékei világszerte több mint 50 országban érhetőek el. A céget 1969-ben Japánban alapították. A márka célkitűzése az igényes vásárlók kiszolgálása kiváló minőségű, stílusos termékekkel. A SENCOR – megelőzve a trendeket és alakítva azokat – bevezette a színes készülékeket több termékkategóriában is. A márka folyamatosan bővíti portfólióját, mely már jelenleg is több ezer termékből áll. Kínálatában egyaránt megtalálhatóak konyhai gépek, szórakoztató elektronikai, háztartási cikkek, egészségügyi és szépségápolási termékek, valamint autós szórakoztató és irodatechnikai eszközök.

You have no rights to post comments